در نشست تخصصی امور مهندسی راه ایمن مطرح شد:
موتورسواران مشکلات عدیدهای در سطح شهر ایجاد کردهاند
1394-08-19
مهندس قربانی در این نشست گفت: بحث مهمی که مدتی است تکرار میشود، بخشندگی راهها است. اولین بار بحث بخشندگی راه توسط وزارت راه مطرح شد، اما باید متناسب با اعتبارات از آن توقع داشت.
وی افزود: در بسیاری از شبکههای راه برای رانندهای که هوشیارانه رانندگی کند حداقل استاندارد ایجاد شده است. در شبکه راههای روستایی منابع و بودجه مانع از این است که استانداردها مانند راههای شریانی باشد. گاهی در روستا ها متولیان و مسئولین را تحت فشار قرار میدهند که بزرگراه از مرکز روستا عبور کند در حالیکه احداث آزاد راه در راه روستایی درست نیست و با مسآله شریانهای اصلی و آزاد راههای کشور نباید سهلگیرانه برخورد کنیم.
دکتر افشین شریعت رئیس مرکز تحقیقات ایمنی کاربردی در این نشست اظهار داشت: موضوع مهم این کنفرانس مهندسی راه ایمن است و اگر کارشناسان دیدگاه درستی به مسائل ایمنی نداشته باشند نمیتوان کارهای بنیادی انجام داد.
شریعت افزود متولیان بحث ایمنی باید درک درستی از ایمنی داشته باشند و برای اینکه نتایج مثبتی حاصل شود باید از دانش کاربردی ایمنی بهره بگیریم.
سرهنگ وهابزاده رئیس اداره تصادفات راهور تهران درباره کاهش تعداد تلفات حوادث رانندگی در سالهای اخیر گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تصادفهای رانندگی کاهش داشته باشد و شدت تصادفها را کنترل کنیم.
سرهنگ وهابزاده افزود: میتوان با ارتقای ایمنی راه و خودرو شدت تصادفها و تصادفهای منجر به فوت را کاهش داد.
مهندس پوریا محمدیان قائم مقام سازمان حمل و نقل ترافیک اظهار داشت: در کنفرانسی که بحث حمل و نقل جادهای مطرح میَشود باید مظلومیت شهرها در حوزه ایمنی مورد توجه قرار گیرد.
قائم مقام سازمان حمل و نقل ترافیک بیان کرد: معضل اصلی تهران بحث راکبین موتور است و در اغلب تصادفها یک سوی مسأله موتور سوار است که مشکلات عدیدهای در سطح شهر ایجاد کرده است.